2013. március 9., szombat

Kedvenc kávés csokim

A kedvencem a kávés csoki. Annak ellenére, hogy kávét nemigen iszom, a vérnyomásom miatt. A leges leges legfinomabb szerintem a Lidl-ben kapható kávés csokoládé. Fehér csoki - kávés étcsoki keveréke. Nagyon de nagyon finom. többször próbáltam elkészíteni, most ez lett az igazi. A kávén múlik az íze, sokfélét próbáltam, de az instant Jacobs 3:1 -ben van a legjobb íze.



 Kedvenc kávés csokim:

 Alsó réteg:

150 g étcsokoládé
30 ml tejszín
1 kis csomag instant kávé

 Felső réteg:

150 g fehér csokoládé
30 ml tejszín

15*15 cm-es formába sütőpapírt teszek.
Felforralom a tejszínt és feloldom benne a kávét, majd hozzáadom a feldarabolt csokit és simára keverem. A formába öntöm. Hagyom szilárdulni.
A felső réteghez a tejszínt felforralom, majd az aprított fehér csokival simára keverem. A megszilárdult alsó rétegre öntöm. Hagyom szilárdulni, majd mikor már majdnem teljesen kemény villával össze "borzolom a tetejét". Teljesen szilárd állapotban, felkockázom és már eszem is.

Ha simára hagyom a tetejét, frissen még transzfer fóliát is tehetek rá. Vagy csokiba mártom és utána díszítem fóliával.


8 megjegyzés:

  1. Én imádom a kávét és a csokit is! a fent említett Lidl csokit még nem ismerem,de ha már itt ez a remek recept,már nincs is arra szükség :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg nagyon finom lehet, jobb mint a bolti, hiszen ez a Te kezed munkája! Nyitom az ablakot, küldhetnél egy kockával...:)

    VálaszTörlés
  3. Bár nem vagyunk nagy csokifogyasztók, ezt azért szívesen megkóstolnám, mutatós és finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  4. Régebben a Plus-ban lehetett kapni (van még egyáltalán ilyen bolt?!), és én is képes voltam belőle megenni egyszerre egy egész táblával. Sokszor. Hónapokon keresztül. Aztán pár éve már nem kívánom annyira, sőt semennyire (vajon miért?)
    Lehet, hogy mégis teszek egy próbát... :-)

    VálaszTörlés